Herken je dit?
Je post al jaren alleen op social media als er een bedrijfsupdate is, zoals een nieuw project of nieuwe collega. Je weet dat er meer te halen valt met goede social media marketing, maar je hebt er simpelweg geen tijd voor en zin in.
Het is alweer bijna weekend en je komt erachter dat je wéér niets op social media hebt gepost. Je opent Instagram toch maar weer en denkt: "Ja... en nu?". Je hebt geen idee en laat het voor wat het is. Dit gebeurt echter vaker. Voor je het weet, is het jaar weer voorbij en heb je niets aan social media verdiend. Het aantal volgers blijft ook alsmaar steken op 258... Dat moet toch beter kunnen?
Je hebt een algemene marketing afdeling die social media er effe bij doet. Linda doet het prima, maar er gebeurt zo weinig. Het aantal volgers blijft al jaren hetzelfde én je verdient er ook niets aan. "Ach, het ligt vooral aan social media zelf, dat is gewoon niets voor ons", maar is dat zo? Of mist Linda het specialisme social media marketing?
Je post af en toe wat op social media... Een screenshot van een leuke quote, een leuke selfie met een paar emoji's erbij. Maar toch groei je niet op social media en verdien je er ook niets aan. Je besluit nog even door te zetten en post nog steeds 1x per maand wat. Soms een keer een story, dan weer een leuke quote. Niets. Er gebeurt nog steeds niets. Je ziet al die concurrenten maar stralen op Instagram. Veel likes, enorm veel volgers... Je weet het zeker: dit moet anders!
Je probeert elke week regelmatig wat van je te laten horen op social media. Je bent enorm actief, maar toch gebeurt er niets. Je vraagt je af wat je verkeerd doet, want je likes blijven altijd steken rond de 6 of 7... Je beseft dat je iets niet helemaal goed doet en dat je je liever focust op je bedrijf. "Social media is niets voor mij", heb je besloten. Iemand met expertise moet dit voor je doen.
Het is 2019 en zegt tegen je vriend(in)/ collega: "Hey, met dat social media, daar moeten wij ook eens wat mee gaan doen.". Inmiddels is het alweer 2023 en is er eigenlijk nog steeds niets gebeurd. Jullie beseffen je dat je enorm veel kansen en daarmee ook omzet hebt gemist. "Het is nu écht tijd voor actie", denk je. Hoe langer je wacht, hoe meer kansen er aan je voorbij gaan...

"Loïs nam zelf veel initiatief om benodigde informatie te halen en wij zagen onze socials meteen groeien in volgers en bereik. Ook het aantal donaties groeide. Een goede match, want de samenwerking verliep zo soepel en “vanzelf”. Heel fijn als je het écht vol vertrouwen uit handen kan geven!"
Marleen - Stichting Rocking Up X-mas
150%
Gemiddeld groeien mijn klanten met 150% in volgers, likes en reacties binnen een jaar. Dit kan ik ook voor jou regelen. Klinkt goed toch?
€€€
Door deze groei en zichtbaarheid krijgen de bedrijven die ik help maandelijks meer klanten. Dit hoor ik regelmatig van ze terug! Dat wil jij toch ook?
YES!
Jij wil toch ook meer naamsbekendheid, klantenbinding en omzet? Meer dan 50 merken gingen je al voor in de afgelopen 5 jaar. Mis geen kansen, begin nu.

Werkwijze
Fase 1
Vrijblijvende kennismaking
Tijdens een informele kennismaking leer ik jou en jouw bedrijf goed kennen. Zie dit ook als een waardevolle brainstormsessie, waarin ik meteen tips geef waarover je bijvoorbeeld nog meer kunt posten. Zodra er een match is, gaan we van start met het uitbesteden van je social media.
Fase 2
Start social media strategie
Ik ga helemaal inzoomen op jouw bedrijf, zodat ik alle ins & outs te weten kom. Met deze informatie zet ik namelijk een ijzersterke social media strategie neer. Dit vormt de basis voor jouw supersocials.
Fase 3
Uitwerken social media strategie
In fase 3 wordt jouw unieke en ijzersterke social media strategie uitgewerkt. Dit legt de basis voor jouw supersocials. In deze fase worden ook social media templates gemaakt (vormgeving). Last but not least, zorg ik ervoor dat jouw social media platformen mooi worden ingericht. Het is van belang dat dit allemaal goed staat. Zonder deze ijzersterke basis doe je maar wat. Dat is nou precies iets wat je al tijden deed en je niets opleverde. Am I right?
Fase 4
Puntjes op de i en knallen maar!
Als ik je dit allemaal hebt toegestuurd, sparren we nog even om de allerlaatste puntjes op de i te zetten. Diezelfde maand zorgen we ervoor dat jouw bedrijf groeit en zichtbaarheid gaat ervaren op de socials. Concreet: je ziet het aantal volgers en de interactie groeien.
Fase 5
Let's grow
De startfase is afgerond en nu gaan we knallen. Fase 4 herhaalt zich elke maand. Ik maak elke maand een nieuwe social media planning voor jou inclusief tekst en beeld. Deze plan ik uiteraard ook voor je in. Het is per planning mogelijk om gebruik te maken van één revisie. Tot op het heden gebeurt dit weinig, maar de optie is er. Verder zorg ik voor interactie en groei. Door vanuit jouw pagina te liken, reageren, chatberichten te sturen en story’s te liken… groeit je account nog sneller. Je omzet en klantenbinding zal meegroeien! Hallo nieuwe klanten!
Social Media Beheer Pakketten
*Prijzen zijn per maand en ex. btw.
Pakket 1: Visibility
627,-
Je wil goed aanwezig zijn en heel hard groeien is geen must voor je. Daar ga ik je mbv dit maandelijkse social media beheer pakket mee helpen.
8 posts per maand op de tijdlijn
2 uur aan engagement per maand (voor extra groei)
Minimaal 8 story's per maand (IG en FB)
Webcare (onderhoud chatberichten & meldingen) van maximaal 1 uur per maand
Beheer van 1 kanaal: Instagram & Facebook, LinkedIn, TikTok of Pinterest
Maandelijks overleg van 15 minuten of 45 minuten per kwartaal
1x social media strategie, inrichting social media kanaal en vormgeving voor de social media templates
Pakket 2: Visibility & Connection
917,-
Je wil groeien, zichtbaar zijn & connecties aangaan met je volgers, zodat je uiteindelijk meer betrouwbare fans en klanten krijgt. Daar ga ik je mbv dit maandelijkse social media beheer pakket mee helpen.
12 posts per maand op de tijdlijn
3 uur aan engagement per maand (voor extra groei)
Minimaal 12 story's per maand (IG en FB)
Webcare (onderhoud chatberichten) van maximaal 1,5 uur per maand
Beheer van 1 kanaal: Instagram & Facebook, LinkedIn, TikTok of Pinterest
Per kwartaal een rapportage
Maandelijks overleg van 15-30 minuten of 1 uur per kwartaal
1x social media strategie, inrichting social media kanaal en vormgeving voor de social media templates
Pakket 3: Visibility, Connection & Growth
1.247,-
Je wil gigantisch groeien in omzet, naamsbekendheid en klantenbinding. Daarnaast wil je zichtbaar zijn & connecties aangaan met je volgers, zodat je uiteindelijk meer betrouwbare fans en klanten krijgt. Daar ga ik je mbv dit maandelijkse social media beheer pakket mee helpen.
15-16 posts per maand op de tijdlijn (om de dag)
4 uur aan engagement per maand (voor extra groei)
Minimaal 15 story's per maand (IG en FB)
Webcare (onderhoud chatberichten) van maximaal 2 uur per maand
Beheer van 1 kanaal: Instagram & Facebook, LinkedIn, TikTok of Pinterest
Maandelijkse rapportage
Maandelijks overleg van 30 minuten of 1,5 uur per kwartaal
1x social media strategie, inrichting social media kanaal en vormgeving voor de social media templates
Bovenstaande pakketten geven je een indicatie. Deze zijn weergegeven, om je een idee te geven. Elke branche is anders en elke organisatie heeft andere wensen & doelen. Daarom werk ik voornamelijk op maat. Het is daarnaast ook mogelijk om mij in te huren als part-time social media manager. Benieuwd naar alle mogelijkheden? Neem dan vooral contact met mij op!
*Investering v.a. 627,- tot meer dan 10.000,- per maand
Social media zelf oppakken?
* Prijzen zijn ex btw
Kies alleen voor Strategy& Quickscan als je zeker weet dat je social media zelf structureel en goed gaat oppakken.
Strategy & Quickscan
997,- eenmalig
Je wil de social media zelf blijven beheren, maar je hebt wel verbeterpunten en een goede strategie nodig.
Strategiegesprek (30 minuten)
Strategiebepaling en strategie maken
Social media quickscan (alle verbeterpunten in 1 document) t.w.v. 399,-
Coachcall binnen 1 maand na oplevering (30 minuten)
Kleine Grote Letters
De eerste maand bij social media beheer wordt er altijd 599,- extra in rekening gebracht voor een strategiegesprek van 60 minuten en strategiebepaling/ maken van strategie. Daarnaast worden er ook social templates gemaakt en worden de socials mooi ingericht, zoals een bio, header en highlights (t.w.v. minstens €1.000,-)
Bij LinkedIn krijg je i.p.v. story's, tijd voor interviews en het uitwerken hiervan. LinkedIn vraagt namelijk om persoonlijke en storytelling content en dat kan ik alleen verkrijgen door jou de juiste vragen te stellen. Als jouw Instagram/Facebook/Pinterest-profiel hier ook om vraagt, om welke reden dan ook, wordt hier een extra toeslag van 50,- per maand voor gevraagd.
Foto's worden aangeleverd of ik kom foto's maken. Je kan ervoor kiezen om een fotograaf in te huren via mij, ik kan foto's/ filmpjes komen maken of je doet dit zelf. Let op: dit zit niet bij de pakketten in.
De pakketten bevatten 1 social media kanaal voor beheer. Het is begrijpelijk als je meer kanalen wilt uitbesteden. Er komen dan extra kosten bij, gezien elk platform om een eigen strategie en content vraagt. Deze kosten zijn bespreekbaar en hangt af van je wensen.
Alles buiten de afgesproken taken in het pakket kost een uurtarief van €75,-.
De prijzen zijn ex btw. en de prijzen voor de pakketten zijn per maand.
Wij zijn een match als...
Je niet bang bent om eruit te springen en op te vallen
Je ook gelooft in 1+1=3
Je het niet erg vindt een deel van de verantwoordelijkheid uit handen te geven
Je samenwerken ook belangrijk vindt
Je niet alleen de factuur betaalt, maar mij ook op de hoogte houdt van wat er speelt
Je ook weet dat social media beheer niet binnen een paar weken meer klanten oplevert en dat dit tijd en energie kost
FAQ
Wat kost het en wat levert het op?
Tijdens een digitale kennismaking kan ik je hier meer over vertellen. Vooraf vul jij een vragenlijst in waarin je meer vertelt over je bedrijf, je doelen en je budget. Op basis hiervan doe ik jou een passend aanbod en kan ik je vertellen wat het je ongeveer zal opleveren en wanneer. Ik kan niet in een glazen bol kijken, dus ik kan geen garanties doen.
Investering vanaf 627,- per maand*
*Gemiddelde investering van mijn klanten ligt op 1.500,- per maand
Hoe kom je aan content voor social media?
Tekstueel:
- Teksten en blogs vanaf jouw website (voor algemene content)
- Maandelijkse call (om op de hoogte te blijven van updates en ervaringen)
- Interviews (voor storytelling en persoonlijke content)
- Whatsappcontact voor snelle schakeling
Beelden:
- Ik zorg voor bijpassende grafische visuals in huisstijl
- Er komt een fotograaf jouw kant op voor professionele foto's
- Ik kom langs om filmpjes te maken (voor Reels, Tiktok, etc.), het is ook mogelijk om via mij een videograaf in te zetten
Wat als ik het toch nog zelf wil proberen met social media?
Als je je social media zelf liever wil proberen, zijn wij denk ik niet de beste match. De klanten waarmee ik werk zijn toegewijd, ‘the sky is the limit’ voor hen. Ze investeren zonder twijfel en willen echt van hun bedrijf een succes maken. Zelf proberen levert de meeste ondernemers vaak niet veel op.
Wat neem je precies over?
Ik neem de hele social media van jouw bedrijf volledig van je over. Ik zorg dat je socials van A tot Z worden uitgewerkt en overgenomen. Denk hierbij aan story’s, engagement, meldingen, posts, nieuwe volgers, volgers naar je site leiden… alles wat aansluit bij jouw doelen gaan we regelen. Hoeveel, welk platform en hoe vaak verschilt per klant.
Als je wil kunnen we samen de schatberichten bijhouden. In principe heb ik het eerste contact met jouw potentiële klanten, maar als dit erg inhoudelijk is kunnen we dit samen doen. Sommige klanten vinden dit fijn, maar is geen must.
Het enige wat jij nog hoeft te doen, zijn zelf je gesprekken met klanten houden buiten de socials om, je omzet in de gaten houden en informatie delen van dingen waar ik zelf niet bij kan, zoals website analytics.
Mag ik zelf ook nog wat posten?
Nee, het is niet de bedoeling dat je zelf nog gaat posten. Ik werk vanuit een strategie en die moeten we aanhouden. Als er ineens iets gepost wordt wat buiten de strategie omgaat en een andere vormgeving of toon heeft gaat dit je meer kosten dan het misschien lijkt. Ik moedig mijn klanten wel altijd aan om zelf story’s te posten op Instagram, om het profiel een persoonlijke touch te geven. Op de andere social media platformen is dit niet van toepassing. Uiteraard is in overleg een hele hoop mogelijk. Spreek daarom ook vooral jouw voorkeuren uit tijdens een digitale kennismaking.
Wat als ik wél een leuk idee heb voor een post?
Als je ineens een superleuk idee hebt, kun je dit natuurlijk altijd aangeven. Ik neem het mee en kijk ik of het in de strategie past. Een leuk idee kan soms niet helemaal passen in de strategie. Het gaat er uiteindelijk om dat er content wordt gepost die je ideale klant wil zien, waar je geld mee verdient of die je naamsbekendheid oplevert.
Hoe vaak spreken we elkaar?
Als we de samenwerking aangaan, hebben we sowieso één keer per maand een digitaal contactmoment. Stel, je bent heel druk of er is geen contactmoment nodig kan dit ook één keer per kwartaal. Daarnaast hebben we ook regelmatig contact via Whatsapp en mail waar je altijd vragen kan stellen of iets anders kan sturen. Ik werk locatie-onafhankelijk. Dat betekent dat ik niet altijd in Nederland ben en/of beschikbaar ben om langs te komen. Daarom werk ik eigenlijk altijd met digitale gesprekken.
Als je je LinkedIn-profiel uitbesteedt spreken we elkaar vaker. De content die ik voor LinkedIn gebruik haal ik namelijk uit persoonlijke interviews.
Kan ik zelf kiezen waar ik je voor wil inzetten?
Nee, als je met mij wil samenwerken werk je met mij als social media specialist. Ik heb kennis van het vak en geef op basis van het kennismakingsgesprek een advies. Op basis van dit advies ga ik te werk. Wanneer je minder wil dan het advies, gaan we je doelen minder snel of niet halen. Het advies is waar we voor gaan, vind je dit spannend of wil je dat niet? Dan zijn we geen match. De reden dat ik hier zo ‘streng’ in ben, is omdat ik wil dat jij alles uit je investering haalt en dat ik jou op een eerlijke manier help.
Kan ik een kennismaking inplannen om te kijken of we matchen?
Jazeker, ik doe dit zelfs altijd. Ik hecht namelijk veel waarde aan een zakelijke match. We hebben veel contact en daarom vind ik het belangrijk dat we wederzijds matchen. Zo halen we de beste resultaten. Is er geen match vind ik het zonde om de samenwerking aan te gaan. Ik zal hier dan ook altijd eerlijk over zijn en ook jij moet dat vooral doen. Vraag een kennismaking hier aan.
Post je iets met vanuit een bepaalde gedachte?
Ja, dat doe ik. Voor we gaan samenwerken hebben we eerst een kennismakingsgesprek en daarna een strategiegesprek. Met de informatie die ik daar uit haal maak ik een social media strategie voor jou. Deze kun je beoordelen en daarna ga ik beginnen met posten. Ik kijk bijvoorbeeld eerst naar je doelen en je ideale klant. Zonder strategie beginnen, betekent schieten met hagel en dat betekent: geld door de WC spoelen. Dat is nu precies wat we niet willen, we willen het maximale uit jouw investering halen.
Ik heb weinig budget, wat is er mogelijk qua bijvoorbeeld korting?
Nee, ik geef geen korting. Ik werk samen met bedrijven die een succes willen maken van hun bedrijf m.b.v. social media. Bedrijven die bereid zijn te investeren, zijn ook bereid om er een succes van te maken. Je wil het graag of je wil het niet. Ik wil een bepaalde kwaliteit kunnen waarborgen en daar hangt een vaste investering aan vast. Je betaalt daarom bij mij ook niet per uur, maar per dienstverlening.
Ik kijk met je mee wat er mogelijk is, maar als je budget niet aansluit op het advies adviseer ik je om je socials niet uit te besteden. Daarnaast de vraag aan jou: heb je weinig budget of wil je er weinig in stoppen?
Tijdens een kennismaking kijk ik welk advies er past bij jouw doelen. Ook kijken we naar je budget. Als dit te weinig is, omdat je het niet waard vindt om er meer in te stoppen zou ik het vooral loslaten. Je komt verder door te investeren en ik werk graag met bedrijven die dat inzien. Door te investeren kom je immers verder. Heb je te weinig budget, omdat je anders niet meer genoeg geld hebt voor de boodschappen, moeten we het inderdaad niet doen. Als je dan als oplossing een kleinere dienst wil afnemen, gooi je geld weg. Investeer dan eerst ergens anders in en bouw langzaam op. Dan spreken wij elkaar later weer!
Lever je ook eenmalige diensten?
Ja, die lever ik ook. Dit zijn de Social Media Strategie en de Social Media Quickscan. Deze diensten zijn bedoeld voor ondernemers die zelf tijd, zin en kennis hebben om hun socials zelf op te pakken en een duwtje in de juiste richting nodig hebben om dit goed te doen. Als je voor deze diensten kiest, omdat je weinig budget hebt of weinig wil investeren werkt het niet. Uit ervaring blijkt dat als je niet de juiste kennis of affiniteit hebt met social media, de strategie an sich weinig gaat opleveren. Simpelweg, omdat je niet weet hoe je het op de juiste manier kan oppakken. Dan is het zonde om hierin te investeren. Heb je wel kennis en affiniteit met social media, doen!
Andere diensten die eenmalig zijn, zijn de Social Media Trainingen en Workshops. Deze zijn op locatie en zijn bedoeld voor bedrijven die al een marketing team hebben en een opfrisser willen of hun kennis willen verreiken.
Als ik een abonnement afneem voor social media beheer, hoelang moet dat dan?
Je moet natuurlijk niks, maar het advies hiervoor is minimaal 6 maanden. Het hangt natuurlijk af van factoren zoals de opdracht, het bedrijf, de klant, hoe snel alles opbouwt, de doelen etc. Daarom is het belangrijk de dienst minimaal 6 maanden af te nemen. Wanneer de dienst voor altijd afneemt, groei je natuurlijk al helemaal goed. Ik werk wel met een maand opzegtermijn. Merk ik tijdens de kennismaking dat je mijn diensten voor een paar maanden wil proberen, ga ik de samenwerking niet aan. Ik werk op basis van vertrouwen, dat werkt uiteindelijk voor beide partijen het beste. Jij wil er echt een succes van maken! Om deze reden plan ik altijd een digitale kennismaking met je in, nog voordat we gaan samenwerken. Vanuit hier kunnen we kijken of er een match is en of we gaan samenwerken.
Ik zie dat je 3 pakketten biedt, moet ik daaruit kiezen?
Nee, dit zijn voorbeelden. Elk bedrijf, doelen en social media platform vraagt om een andere benadering. Deze pakketten staan er eigenlijk alleen, zodat je ongeveer weet wat je kan verwachten voor de investering. Elke klant heeft een ander pakket. Op social media gaat het namelijk om een unieke benadering. Tijdens de kennismaking adviseer ik jou wat de beste optie is. Kennismaking? klik hier
Wat als ik meerdere social media kanalen wil laten beheren en niet alleen Instagram?
9 van de 10 keer adviseer ik dat ook. Dat komt, omdat je doelgroep niet op 1 platform zit. Meestal adviseer ik om actief te zijn op 2 platforms, zoals Instagram, Facebook, Tiktok, LinkedIn of LinkedIn.
Kan ik in termijnen betalen?
Het is mogelijk om de Social Media Strategie + Quickscan in 2 of in 3 termijnen te betalen. Een training betaal je in 1x vooraf en het abonnement is vooraf per maand.
Werk je met iedereen samen?
Nee, ik werk niet met iedereen samen ik werk met een specifiek type ondernemer.
Wij zijn een match als...
Je niet bang bent om eruit te springen en op te vallen
Je ook gelooft in 1+1=3
Je het niet erg vindt een deel van de verantwoordelijkheid uit handen te geven
Je niet alleen de factuur betaalt, maar mij ook op de hoogte houdt van wat er speelt
Je ook weet dat social media beheer niet binnen een paar weken meer klanten oplevert en dat dit tijd en energie kost
Je bent bereid te investeren in het succes van je/jullie bedrijf
Met welk budget moet ik rekening houden?
Gemiddeld genomen breng ik een advies uit wat vraagt om een minimale investering van €1500,- per maand. Sommige klanten betalen €3.000,-, sommige €1.000,- en sommige €500,-. Het exacte bedrag hangt af van de wensen, doelen, type bedrijf etc. tijdens een digitale kennismaking wordt dit besproken. Deze kun je hier aanvragen.
Ben ik nog tijd kwijt aan social media als ik het laat uitbesteden?
In principe is het de bedoeling dat ik alles van A tot Z overneem, maar als jij het liefst de chatberichten zelf wil beheren, kun je dit zelf doen. Als je en B2C bedrijf hebt, moet je zelf je webshop/website statistieken in de gaten houden. Dit heeft niets te maken met mijn social media werkzaamheden, ik kan hier wel naar vragen als ik ze nodig heb.
Uiteraard ben je door de resultaten van social media meer tijd kwijt, omdat er meer klanten komen. Deze vang ik niet voor je op en zouden jullie zelf moeten doen. Verder maak je maandelijks of per kwartaal tijd voor een meeting met mij en kan het nodig zijn om eens per halfjaar tijd vrij te maken voor een fotoshoot. Hoe of wat exact, kan ik je vertellen tijdens een digitale kennismaking. Klik hier om deze aan te vragen.
Doe je ook de sales op social media?
Ja, ik voer gesprekken in de DM’s. Ik weet hoe ik van een volger een klant kan maken. Zodra het inhoudelijk ingewikkelder wordt, speel ik vragen naar jou door of neem je het zelf over. Het uiteindelijke salesgesprek of adviesgesprek doe je natuurlijk zelf, ik neem niet je hele bedrijf over ;). Daarnaast moet je niet afhankelijk worden van social media sales, omdat er ook sales op andere manieren kunnen komen. Sales zijn niet mijn corebusiness, ik doe het erbij, ik ben immers social media specialist en geen algemeen sales expert. Wanneer je niet tevreden bent met de verkopen, kan ik aanraden om met een appointment setter te werken, een extra samenwerking aan te gaan met een sales expert of door te werken met een sales coach.
Kun je alleen social media doen of bijvoorbeeld ook onze blogs en e-mails?
Nee, om de beste service te bieden in social media heb ik me ook echt gespecialiseerd op dit gebied. In het bijzonder ook nog eens organische social media. Dit betekent groeien zonder geld uit te geven aan gesponsorde posts of advertenties. Organische social media marketing is echt mijn specialisme en hier focus ik me dan ook alleen op.
Ik ben ervan overtuigd dat ondernemers met een specialisme echt heel goed zijn in dat ene specialisme. Ik doe dus niet aan uitgebreide sales activiteiten, blogs schrijven, advertenties en website optimalisatie. Ik heb een heel erg uitgebreid netwerk, dus ben je naar ander hulp op zoek? Dan kan ik je altijd naar iemand doorverwijzen, neem ook dan gerust contact met mij op via bijvoorbeeld LinkedIn.
Staat jouw vraag er niet tussen of is je vraag beantwoord en wil je graag contact? Klik hier.